The Two of Us
Syazwina Athilah

Photobucket

People are asleep as long as they are alive, they are awakened when they die.

Journal Windy Hello

Role as them.

Photobucket

The Prophet sal Allahu alaiyhi wa sallam said, “I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.”




Gratisan Musik

Music Graphics


Sincerely me.


Assalamualaikum ^^
Entry kali ni special sikit kot. Hahaha. Something pasal diri kita. Yelah semua perempuan nak lelaki yang sempurna untuk dijadikan suami. Ececehh. Geli je. Saya post entry ni bukan sebab nak bercinta ke apa eh. Sorry sorry sorry. Bukan tau. Ini kata-kata yang jujur je daripada saya. Hurm saya mestilah nak lelaki yang ada ciri-ciri yang saya suka. Hahaha. Kalau dikatakan tu, memang banyaklah juga. Tapi disebabkan saya rajin sikit so harini saya bagitahu sikit-sikit lah ye. Hahaha. My hero must :-

1. Boleh solat dengan sempurna. Susah lah kalau doa qunut pun tak hafal. Macam mana nak jadi imam dalam keluarga nanti. Kankan? Kalau boleh biarlah dia mampu ajar saya untuk sempurnakan lagi iman saya ni. Bolehlah nanti solat jemaah sama-sama, khatam Al-Quran sama-sama, pergi masjid waktu malam jumaat pun sama-sama.

2. Rupa? Saya tak kisah sangat pasal rupa. Gemuk or kurus apa-apa je lah. Tapi kalau boleh penampilan elok dijaga. Saya tak suka perokok. Itu tandanya dia tak ada kekemasan diri. Dan kalau boleh saya taknak dia berseluar pendek bila pergi mana-mana except kalau dekat rumah lah.

3. Hormat ibu ayah dia. Yang ni penting. Macam mana dia nak hormat saya kalau ibu ayah dia sendiri dia tak hormat? Kankan? So hormat ibu ayah tu memang penting. Especially mom. *nyanyi lagu ya ummi*

4. Pendidikan pula saya tak kisah sangat. Asalkan nanti dia ada kerja untuk tanggung keluarga dan kerja tu halal. Biarlah susah mana pun kerja dia. Saya tak kisah. Rezeki datang daripada Allah S.W.T. If dia memang ada kerja tinggi, kira Alhamdulillah lah.

5. Kalau boleh saya nak dia minat bola sepak. Hahaha. Yang ni pelik. Tapi sebab apa tau. Sebab saya pun kadang-kadang suka tengok football match. Kalau dia terer main bola lagilah bagus. Macam Syahrul Azwari, Irfan Fazail, Fadhli Shas. Hahaha ^^





0Comment