The Two of Us
Syazwina Athilah

Photobucket

People are asleep as long as they are alive, they are awakened when they die.

Journal Windy Hello

Role as them.

Photobucket

The Prophet sal Allahu alaiyhi wa sallam said, “I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.”




Gratisan Musik

Music Graphics


Dramatics.


Assalamualaikum. Annyeonghaseyo. Wina imnida _____________*bunyi cengkerik*. Well well. Group kami dah selesai PLBS. Alhamdulillah. Semuanya berjalan dengan lancar. Terima kasih Allah sebab bagi keberanian kepada kami untuk naik pentas dan buat selesaikan PLBS. Saya, Farah, Anis, Hanna, Hafizah and Sabrina. Itu ahli-ahli group saya. Nama group kami UN1TED. Boleh sebut sebagai "unwanted". ^^

Narrator           = Farah

Lisa                  = Sabrina

King                 = Anis

Rumpelstiltskin  = Hanna

Father              = Hafizah

Mother            = Saya *syazwina* ^^
Kitorang datang hampir pukul 8 pagi sebab nak berlatih. Waktu berlatih tu, ada lah gelak-gelak. Duk ketawa tak berhenti macam tak puasa. Haish. Haha. ^^ Then, bila time english kena duduk dekat dewan anggerik. Oh Ya Allah. Seram sejuk rasa. Allah S.W.T saja yang tahu betapa gemuruhnya saya waktu tu. First perform group Fitri. Berani betul dorang nak first sekali. Azizul buat suara lembut sebab jadi mother. Ahahaha ^^ Lepas tu, group kedua pula, group Nadiah gajah. Eh silap. Nadiah Yassin. Muehehe. Sorry. Nadiah jadi Rumpelstiltskin. Fuyohh. Elephant transform jadi Rumpel. Hehe.

After that, yang ketiga group kitorang. Aduh aduh. Rasa nak lari satu sekolah pun ada. Gemuruh rasa. Tangan berpeluh-peluh. Selesema makin teruk. Itulah saya bila rasa nervous. Tima tengah naik pentas tu, saya cakap macam ni "Can you feel my hearbeat ohh 2pm?". Hahaha. Tak tahulah kawan-kawan yang lain dengar ke tak. Harap-harap tak dengar lah. ^^

Bila dah start, Farah baca part narrator. Nak tahu saya buat apa? Saya pandang kawan-kawan yang lain sambil buat muka Ayam Masak Separuh Sedap. *tak faham sudah*. Then bila part saya, dengan lagak seperti mak tiri, saya cuba berlakon atas pentas tu. Hilang terus gemuruh saya. Alhamdulillah. Allah S.W.T dah tolong saya *i love you so much, Allah*.

Let me tell you about them when they were on the stage :-

#HannaTheRumpelstiltskin

Hanna bercakap memang macam Rumpel. Dia siap dance lagi. Macam swagger jagger pun ada. Yeah. Paling suka Hanna cakap "Why are you crying?".
#SabrinaTheLisa

Sabrina buat muka sedih waktu cakap dengan saya time part dekat cottage. Hehe. Tapi menjadi! Paling suka Sabrina cakap "Oh father, don't be silly". 

#AnisTheKing

Anis cakap memang macam king. Fuyohh. Haha. Dia jadi pembantu props sekali harini. Hehe. Suka time Anis cakap "I'll cut off your head".
#HafizahTheFather

Dia jadi husband saya. Uhuk uhuk. Hehe. Suara Hafizah kuat. Yeah yeah! Memang jelas didengar. Good job Hafizah! Paling suka Hafizah cakap "Yes yes, I was only joking".

#FarahTheNarrator

Suara Farah kuat ohh. Jelas kedengaran. Bila Farah start baca "In a cottage.. in a village". Aduh. Saya dah gelabah. Jantung nak terkeluar je rasanya. Hehe. Saya memang paling suka Farah baca part yang tu ^^
Okay. Itu saja entry harini. Saya nak pergi siapkan homework science and math. *malassssss*. Hmm okay. Bye. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. May you leave in peace ^^v


0Comment