The Two of Us
Syazwina Athilah

Photobucket

People are asleep as long as they are alive, they are awakened when they die.

Journal Windy Hello

Role as them.

Photobucket

The Prophet sal Allahu alaiyhi wa sallam said, “I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.”




Gratisan Musik

Music Graphics


From my heart.


Assalamualaikum. Hai hai ^^ Alhamdulillah. Harini dapat juga saya puasa sunat untuk Nisfu Sya'ban. Yeah. I'm proud with myself. Thanks to Allah for makes this day become perfect. Harini memang sempurna. Cuaca pun sejuk je. Mungkin Allah turunkan rahmat untuk umat dia yang berpuasa harini. Datang sekolah dalam keadaan ceria. Jumpa Farah and Hanna. Dan tiba-tiba elephant pun ada! Hahaha. Pelik juga kenapa dia datang awal harini. Tak kisah lah. Asalkan dia datang sekolah. Waktu beratur, Anis duduk dekat dengan saya. Dia senyap je. Kesian dia. Maybe dia penat sebab dari pagi dia ada aktiviti dekat sekolah.

Then naik kelas belajar Sejarah. Mulalah saya nak mengeluh belajar Sejarah. Hurm. Punyalah mengantuk waktu belajar Sejarah tadi. Hahaha. ^^ Teruknya saya. Lepastu belajar Geografi. Wush! Dahsyat! Seronoknya belajar Geografi harini. Especially Hanna. Amboii. Dia lagilah. Sikit-sikit Kelantan. Hahaha ^^

Hanna lebih pandai Geografi daripada saya dan itu fakta.

Time Sivik pula. Wuu. Banyaknya nota kena salin. Penat penat. Hahaha ^^ Sambil-sambil tu Sabrina boleh lagi kutip duit untuk drama Rumpelstiltskin. Tik tok tik tok. Tibanya waktu rehat. Saya dengan Hanna keluar lambat sikit. Yelah. Kitorang bukan nak kena pergi rehat pun. Just perlu pergi solat zuhur. Farah join kitorang sekali walaupun dia tak puasa. Haha ^^ Lepas solat, kami bertiga duduk dekat koridor kelas sampai lah teacher Akhtari datang.

Teacher : Ni kenapa duduk dekat sini ni?

Saya      : Kitorang puasa, cikgu. Tu yang duduk sini je. Malas nak turun rehat.

Teacher : Bagus. Saya pun tak buat puasa sunat harini.

Hahaha. Seriously. Teacher Akhtari memang best kalau ajak borak. Kadang-kadang kalau saya dengan Sabrina tak turun rehat, kitorang borak dengan teacher dekat dalam kelas.



 Tik tok tik tok again. Sampai kami semua kena turun sebab ada ceramah.Ya Allah. Alhamdulillah sebab saya dapat datang sekolah harini. Indah sungguh kata-kata ustaz tu. Subhanallah. Sampai saat kami semua perlu berdoa, air mata saya mengalir. Tak boleh tahan sedih.

Ampunkan semua dosa-dosaku ya Allah. Ampunkan semua dosa keluargaku, rakan-rakanku, guru-guruku. Permudahkan lah perjalanan hidupku supaya aku tidak berada dalam golongan yang melupakan-Mu. Tambahkanlah ilmu pengetahuan ku. Murahkanlah lagi rezeki ku. Kuatkanlah lagi imanku terhadap-Mu, Ya Allah. Berikanlah kebahagiaan kepadaku ketika aku di dunia dan di akhirat. Hanya kepada-Mu aku memohon, Ya Allah. Makbulkanlah doa ku ini. Aminnnn.





0Comment