The Two of Us
Syazwina Athilah

Photobucket

People are asleep as long as they are alive, they are awakened when they die.

Journal Windy Hello

Role as them.

Photobucket

The Prophet sal Allahu alaiyhi wa sallam said, “I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.”




Gratisan Musik

Music Graphics


Thank you Allah.


Assalamualaikum. Harini dah malam Sabtu. Kiranya dah masuk 8 Ramadhan. Alhamdulillah. Kita masih hidup dekat dunia ni. Allah dah bagi peluang untuk tambah pahala. Jadi, janganlah sia-siakan peluang tu eh? *angkat kening*. Maaf kalau berceramah. Saya nak hilangkan rasa mengantuk ni. Nak tunggu abah dengan mak balik surau. Mak balik lambat sebab ada tadarus Al-Quran. Maybe abah pun sama kot.

Well, harini dekat sekolah agak suram suasananya. Maybe sebab Hanna demam. Kesian saya tengok dia. Saya letakkan tangan saya dekat dahi dia. Ya Allah. Panasnya. Kesian Hanna. Hope you get well soon Hanna.

Dah balik sekolah, saya termenung dalam bilik. Perut dah berbunyi. Lapar lapar. Tapi bila fikirkan balik, ramai lagi orang susah daripada kita. Mesti orang-orang miskin dekat dunia ni tak ada makanan untuk dimakan. Air untuk diminum. Rumah untuk tinggal. Kenderaan untuk cari rezeki. Entah-entah, kerja pun tak ada. Susah kan? Syukur Alhamdulillah. Awak yang tengah baca blog saya ni masih ada peluang untuk gunakan internet. Dorang? Internet pun tak kenal agaknya.

Lepas waktu berbuka puasa, saya and mak mesti tengok satu drama dekat tv1. Tajuk drama ni Baitul Rahmat. Drama ni pasal anak-anak zaman sekarang yang tinggalkan mak ayah dekat rumah orang tua. Jahat kan? Ya Allah. Saya harap awak yang tengah baca ni and saya sendiri takkan buat mak ayah macam tu. Tak baik. Dosa besar. Sanggup ke kita balas budi mak ayah kita macam tu je sedangkan dorang dah bersusah-payah untuk kita? Sesungguhnya balasan api neraka saja yang sesuai untuk orang yang derhaka dengan ibu bapa.

Hmm. Okay. Itu saja untuk entry saya harini. Yang buruk daripada saya, dan yang baik daripada Allah S.W.T. Assalamualaikum ^^



0Comment