The Two of Us
Syazwina Athilah

Photobucket

People are asleep as long as they are alive, they are awakened when they die.

Journal Windy Hello

Role as them.

Photobucket

The Prophet sal Allahu alaiyhi wa sallam said, “I guarantee a house in Jannah for one who gives up arguing, even if he is in the right; and I guarantee a home in the middle of Jannah for one who abandons lying even for the sake of fun; and I guarantee a house in the highest part of Jannah for one who has good manners.”




Gratisan Musik

Music Graphics


Journey to Jannah.


Assalamualaikum. Dah lama tak sentuh blog sejak ujian bulanan kedua. *fuhh fuhh*. Alhamdulillah. Result meningkat kecuali Bahasa Melayu *nangis*. Takpelah. InsyaAllah kalau usaha lagi ujian akhir tahun boleh score A. Pasal exam dah taknak fikir. Sekarang nak fokus mood raya. Raya raya raya. Tak sabar nak balik kampung then jumpa cousin yang riang ribena. Hehe. I miss them so damn much. Rumah atok mesti dah siap pasang pelita ni. Yeah yeah.

*fake smile*. Konon pikir mood raya padahal hati sedih. Ya saya sedih teramat sangat. Minggu ni minggu terakhir saya berpuasa. Pelik kan? Padahal minggu depan baru last puasa. Al maklumlah, dah ada penyakit ni bila nak beribadah pun terganggu. Yang paling sedih, saya harap tahun ni bukan tahun terakhir saya berpuasa. Saya masih tak puas solat terawih and witir dekat surau. That is the best moment in Ramadhan.

Riya'. Tahu tak makna Riya'? Riya' tu bermaksud terlalu berbangga diri dengan amal ibadah yang kita lakukan ataupun kelebihan yang kita ada. Makna lebih senang dia adalah sombong. Well, saya selalu upload gambar diri saya sendiri and letak description mengarut. Bila manusia-manusia mula menekan button LIKE. Hati mula ada perasaan Riya' sedikit demi sedikit. Nauzubillah.

Astaghfirullah. Bila saya fikirkan balik, jahilnya saya. Syaitan bertepuk tangan gembira melihat umat islam bangga dengan button LIKE. Lepas solat terawih tadi, saya fikir baik baik and berdoa supaya Allah jauhkan sifat Riya' daripada saya.



Okay apapun selamat menjalani ibadah puasa pada minggu terakhir. 
Yang buruk daripada saya, yang baik daripada Allah S.W.T :)





0Comment